sea-nation1Άρθρο Π. Δέγλερη στο ένθετο περιοδικό «Εν πλώ» της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ» (20.5.2010) για όσα συμβαίνουν στο πρώην Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.

Σε μια περίεργη ιστορικά και χρονικά συγκυρία όπως η τωρινή - της πρωτοφανούς οικονομικής κρίσης που πλήττει τη χώρα μας – εκδηλώθηκε και μάλλον δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα η πρόσφατη νομοθετική πρωτοβουλία της Κυβέρνησης για την νέα μορφή του Διοικητικού φορέα της Ναυτιλίας, με τη σύσταση του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και την μεταφορά αρμοδιοτήτων (των περισσοτέρων;) στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, καθώς και στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Απομαγνητοφωνημένη εισήγηση του Τ. Δ. από 9ο ICT Forum που πραγματοποιήθηκε 29-30 Οκτωβρίου 2009.

DSC 0292

Η χρονική περίοδος που διανύουμε είναι ιδιαίτερα κρίσιμη στο δρόμο για το Δ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης. Η κρισιμότητα αυτή εξηγείται αν λάβουμε υπόψη μας δύο άξονες.

Με αφορμή την υπόθεση των Ζωνιανών και πέρα από όλα όσα δημοσιοποιήθηκαν στην τηλεόραση ή στον τύπο για τη μικρή αυτή δήθεν «Κολομβία» του ελληνικού χώρου, για το οργανωμένο έγκλημα, για τους κρητικούς, για τα δικαστήρια, τους λειτουργούς της δικαιοσύνης και την παρέμβαση της ελληνικής αστυνομίας, εκείνο που τελικά προβλήθηκε ιδιαίτερα είναι ότι με την επέμβαση της ελλ. αστυνομίας «πατήθηκαν» τα μέχρι τώρα «απάτητα» Ζωνιανά.

imerisia2008Μιλά στην «Η» ο υποψήφιος για την προεδρία του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά, Τάκης Δέγλερης

«Φρένο» στην αδράνεια και στην εσωστρέφεια του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά, αλλά και καινοτόμες προτάσεις για μια καλύτερη Δικαιοσύνη, επιχειρεί να βάλει η Συμμαχία Δικηγόρων Πειραιά, «Παρέμβαση Ανανέωσης».

Που στοχεύει η Πρωτοβουλία σας; Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗΣ;

Η Παρέμβαση Ανανέωσης – Η Συμμαχία αυτή των δικηγόρων στοχεύει στην ουσιαστική αλλαγή αντιλήψεων και πρακτικών στο Δικηγορικό Σύλλογο του Πειραιά. Παρεμβαίνει κατά της αδράνειας, κατά της πολύχρονης «σιωπής» σε πολλά και ουσιαστικά προβλήματα του χώρου της δικαιοσύνης και των ίδιων των δικηγόρων. Προτείναμε να γυρίσουμε σελίδα στο Δικηγορικό Σύλλογο και καλούμε όλους τους δικηγόρους να συμπορευτούν μαζί μας, στηρίζοντας τις ουσιαστικές, ρεαλιστικές, εφικτές και συγκεκριμένες προτάσεις που καταθέσαμε και το ζητούμενο είναι τελικά να μπει ο νομικός κόσμος του Πειραιά στις ράγες του εκσυγχρονισμού και με στόχο έναν «εξωστρεφή» Δικηγορικό Σύλλογο Πειραιά και «χρήσιμο» στους δικηγόρους.

ethnos-1822008Στη διακήρυξή της η «Παρέμβαση Ανανέωσης» κάνει λόγο για ένα «πέπλο σιωπής», το οποίο επέβαλαν οι διοικήσεις του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά. Ποια τα κίνητρα της εσωστρέφειας;

Το ζήτημα της εσωστρέφειας που χαρακτηρίζει τα τελευταία χρόνια το Δικηγορικό μας Σύλλογο ούτε τυχαίο, ούτε αποσπασματικό φαινόμενο είναι. Εδράζεται σε μία ευρύτερη φιλοσοφία των διοικούντων για ενασχόληση μόνο με τα μικρά ή ακόμα χειρότερα με τα «ημέτερα μικρά».

dimotiko-mellonκ. Δέγλερη σας ευχαριστώ για την παρουσία σας στην εφημερίδα μας. Θα ήθελα αρχικά να συστηθείτε στους αναγνώστες μας. Ποιος είναι ο Τάκης Δέγλερης;

Μάχιμος δικηγόρος με 23 χρόνια ενεργούς δικηγορίας, ορκίστηκα δικηγόρος το 1984. Πιστεύω ότι έχω κάνει μια διαδρομή που μπορώ να αρθρώνω στοιχειωδώς λόγο για τα θέματα του δικαίου και της δικαιοσύνης. Ήμουν τυχερός στο διάβα της δικηγορικής μου πορείας. Εργάστηκα στο υπουργείο Εμπορικής ναυτιλίας σαν νομικός σύμβουλος σε διακεκριμένους υπουργούς, έτυχε νεαρός να αναλάβω τη διοίκηση ενός ασφαλιστικού οργανισμού και να είμαι πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου ενός ταμείου.

Την τελευταία περίοδο η ναυτική εκπαίδευση εμφανίζεται να καταλαμβάνει μια ιδιαίτερα περίοπτη θέση στην ατζέντα των εφοπλιστών. Εσάς, μιας και εργαστήκατε στο Υ.Ε.Ν. σαν σύμβουλος πολλών Υπουργών Ε.Ν., ποια είναι η γνώμη σας για το θέμα αυτό;

«Μετά τη σημαντικότατη ανάπτυξη του ελληνικών συμφερόντων στόλου, με τις τόσες παράλληλες ραγδαίες οικονομικές - διοικητικές - νομικές (διεθνές δίκαιο θάλασσες - νέες συμβάσεις), αλλά και τεχνολογικές εξελίξεις, αργά ή γρήγορα θα «αναγκαζόμαστε» να ασχοληθούμε ξανά με τη ναυτική εκπαίδευση, ιδιαίτερα των ελλήνων αξιωματικών του Εμπορικού Ναυτικού.

Σελίδα 3 από 4